​معاون علمی رئیس جمهور در اظهار نظری گفت: برخی از شرکت‌های دانش بنیان در هفته 10 درصد رشد دارند که بهتر است شرکت‌های حال حاضر حمل و نقل با این شرکت‌ها رقابت نکنند.

به گزارش باروان به نقل از تین نیوز، سورنا ستاری در اختتامیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته گفت: خوشبختانه در پنج ماه اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه هوشمندسازی  حمل و نقل رخ داده است.

وی افزود: اخیرا توانستیم با شرکت‌های داخلی در حوزه ساخت تجهیزات رادارهای هواشناسی قراردادهایی منعقد کنیم و قرار بر این است که ساخت بخشی از این تجهیزات از طریق شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: هوشمندسازی‌ها در چند ماه اخیر در حوزه حمل و نقل روند رو به رشدی داشته اما هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

تفاوت‌ بین هوشمندسازی و الکترونیکی کردن سیستم حمل و نقل

وی در خصوص تفاوت‌های بین هوشمندسازی و الکترونیکی کردن گفت: هوشمندسازی این نیست که دیتاهای معمولی را الکترونیکی کنیم بلکه در هوشمندسازی باید پلتفرومی ایجاد شود تا تعاملات و ارتباطات از این طریق باشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بازیگران سنتی حوزه حمل و نقل به هیچ عنوان نمی‌توانند با جوانان استارت‌آپی رقابت کنند گفت: بازیگران سنتی با ادامه این روند صد در صد بازنده هستند و تنها راه نجات آنها این است که در این پلت‌فروم‌ها مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: توصیه من به تمام بازیگران سنتی حوزه حمل و نقل این است که در این بازار سرمایه‌گذاری کنند و اگر امروز وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه نشوند بازار را از دست می‌دهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *