به گزارش پایگاه خبری باروان؛ سیدحسین میرشفیع با بیان این مطلب افزود: در حوزه آزادراهی پتانسیل خوبی وجود دارد که باید استانداردهای مورد نیاز آن تأمین شود.

وی افزود: از کارهای مهم در حوزه آسفالت مدیریت کیفیت مداوم آزادراه‌ها است.

میرشفیع ادامه داد: از آن منظر که سرمایه‌گذاران در ساخت و بهره‌برداری راه‌ها نقش دارند نسبت به نگهداری دقیق و مفید آن انگیزه و برنامه‌های مشخصی دارند و ارائه می‌دهند.

به گفته معاون ساخت و توسعه آزادراه ها؛ از مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری آزادراه‌ها موردی در نظر داریم که در کنار مدل‌های قبلی مطرح شده است. بدین ترتیب که بهسازی آزادراه‌ها باید هر سه سال یکبار انجام شود و این موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد و به‌صرفه‌تر است.

وی اضافه کرد: تضمین کیفیت آزادراه‌ها قبلاً جزو وظایف کارفرمایی بود که همیشه با وظایف پیمانکاران تداخل پیدا می‌کرد. برای حل این مسئله یکسری شرح خدمات تهیه کرده‌ایم و در برخی پروژه‌های آزادراهی هم اجرا شده است.

به گفته میرشفیع؛ طبق برآوردهای آماری ارتقای خوبی در کیفیت قیر و آسفالت داشته‌ایم و تلاش‌ها به سمتی بوده است که ارتقای کیفیت آسفالت رخ دهد.

وی افزود: در حوزه پیمانکاری روند ارتقای کیفیت آسفالت به خوبی ملموس است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها تاکید کرد: با وجود همه این کارها در حوزه مدیریت منابع مالی آزادراهی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری در کنار کیفیت داریم.

میرشفیع گفت: ارتقای کیفیت مالی، منابع مالی مناسب را می‌طلبد که این منابع مالی باید در اختیار دست‌اندرکاران قیر و آسفالت قرار گیرد تا آنها درگیر تأمین مالی نباشند.

وی بیان کرد: نیاز داریم که زیرسازی و لایه‌های اساس و زیراساس را در ساخت‌ آزادراه‌ها مورد توجه جدی قرار دهیم که این امر در آزادراه‌های اراک – خرم‌آباد و شیراز _ اصفهان اجرا شده و مجموعه آزادراه‌ها را باید به این سمت سوق دهیم.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها افزود: با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حمایت ویژه‌‌ای از پایان‌نامه‌های دانشگاهی در حوزه حمل‌ونقل انجام می‌دهیم و در تکمیل این کار نمایشگاهی در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرداری دایر خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *