نماد سایت باروان

افزایش تولید خودروهای الکتریکی نیاز به نیروی کار را کاهش می‌دهد

ماشین برقی

شرکت کامیون‌سازی دایملر تراکس اعلام کرد افزایش تولید خودرو الکتریکی در سال‌های آینده باعث از‌بین‌رفتن هزاران شغل در کارخانه‌های ساخت پیشرانه‌ خواهد شد. باروان شرکت هوشمند حمل بار به مشروح این خبر می پردازد.

مدیرعامل شرکت دایملر تراکس (Daimler Trucks) اعلام کرد حرکت به‌سمت تولید خودروهای الکتریکی (وسایل نقلیه‌ی پاک) به از‌دست‌رفتن هزاران شغل در کارخانه‌های ساخت پیشرانه‌ی این شرکت در آلمان تا سال ۲۰۳۳ منجر خواهد شد. به‌گزارش، مارتین داوم پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته در تماس تلفنی با خبرنگاران گفت: «این کار اصلا انقلابی نیست كه یک‌شبه رخ دهد؛ بلکه تحول و تکامل است.»

قطعات متحرک خودروهای الکتریکی بسیار کمتر از نمونه‌های موجود در پیشرانه‌های احتراق‌داخلی سنتی است و با تغییر تولید خودروسازان انتظار می‌رود کارخانه‌های تولید پیشرانه و سیستم محرکه‌ی آن‌ها به‌مرور‌زمان افراد کمتری را به‌کار گیرد.

در این کنفرانس تلفنی سؤال شد که «اهداف کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن اتحادیه‌ی اروپا برای کارخانه‌های تولید پیشرانه‌های خودرو در آلمان برای دایلمر تراکس چه عواقبی خواهد داشت؟» و مارتین داوم گفت آن‌ها تا سال ۲۰۳۳ چندهزار کارگر کمتر خواهند داشت.

تولید خودروهای الکتریکی شغل کارمندان تولید پیشرانه را به خطر خواهد انداخت

داوم دقیقا نمی‌گوید چه تعداد از مشاغل تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت؛ اما هم‌اکنون حدود ۱۴،۰۰۰ نفر در کارخانه‌های تولید پیشرانه‌ی دایملر تراکس در آلمان مشغول به کار هستند. داوم گفت: «این موضوع فاجعه نیست. می‌توانیم از تغییرات جمعیتی و توافق‌نامه‌های داوطلبانه (جداسازی) استفاده کنیم. هیچ فردی به‌اجبار اخراج نخواهیم کرد».

داوم خاطرنشان کرد معامله‌ای که اوایل این هفته با شرکت کامینز (Cummins) اعلام شد، از سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ صرفه‌جویی درخورتوجهی به‌همراه خواهد داشت. قرار است این شرکت آمریكایی پیشرانه‌های متوسط را ​​برای دایملر توسعه و تولید کند. داوم گفت: «بسیار صرفه‌جویی خواهیم کرد. این موضوع کمک مثبتی به داشته‌هایمان می‌کند. نه فردا، اما تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ پس‌انداز درخورتوجهی خواهیم کرد.»

مارتین داوم گفت انتظار دارد معاملات بیشتری بین تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان انجام شود تا سازندگان کامیون مجبور نباشند تمام هزینه‌های تولید را برای طیف گسترده‌ای از کامیون‌های تجاری متحمل شوند. دایملر پنجشنبه‌ی هفته‌ی گذشته اعلام کرد تجارت کامیون این شرکت در سه‌ماهه‌ی چهارم، به‌ویژه در آمریکای‌شمالی و اروپا، با فروش ۱۲۱،۰۰۰ دستگاه بهبود یافته است. فروش سه‌ماهه‌ی چهارم دایملر تقریبا دو برابر این رقم در سه‌ماهه‌ی دوم بود؛ هرچند این شرکت نیز همانند سایر شرکت‌ها از همه‌گیری ویروس کرونا متأثر شده است.

دایملر تراکس پیش‌بینی می‌کند در سال ۲۰۲۱، به‌طور درخورتوجهی درآمد بیشتری از سال ۲۰۲۰ کسب خواهد کرد و بازدهی فروشش درمقایسه‌با سال ۲۰۲۰، از ۲ به ۶ تا ۷ درصد افزایش می‌یابد.

منبع:  اتوبلاگ

خروج از نسخه موبایل