نماد سایت باروان

آیا با آزادسازی واردات کامیون های دست دوم اروپایی ناوگان حمل و نقل نوسازی خواهد شد؟

کامیونهای 3 سال کارکرده اروپایی

به گزارش باروان به نقل از خبرخودرو، رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشور گفت: علی رغم آزادسازی واردات کامیون های کارکرده اروپایی و ابلاغ شرایط آن به گمرک اجرای این طرح دور از انتظار خواهد بود.

ناجی سلامی بیان کرد: علی رغم اینکه واردات کامیون های تا سه سال ساخت اروپایی آزاد شده و شرایط اجرای آن به گمرک ابلاغ شده اما همچنان نوسازی ناوگان حمل و نقل به واسطه واردات کامیون های دست دوم اروپایی نیازمند وجود سرمایه گذارانی است که دارای ارز با منشأ خارجی باشند. البته بر اساس جلساتی که در روزهای اخیر با سازمان راهداری داشته ایم یک سرمایه گذار برای واردات اعلام آمادگی کرده اما به اعتقاد بنده واردات این کامیون ها در شرایط فعلی دور از انتظار است.

وی درباره شرایط واردات کامیون های تا سه سال ساخت اروپایی تشریح کرد: شرکت های حمل و نقل توانمند و رانندگان می توانند اقدام به واردات این کامیون ها کنند. همچنین یکی از شروط واردات این کامیون ها ارائه خدمات پس از فروش توسط نمایندگی شرکت های تولید کننده کامیون در ایران مانند سایپا دیزل و … است. نرخ تعرفه واردات کامیون های سه سال ساخت در اروپا حدود 60 هزار یورو است که اگر با این نرخ وارد شوند قیمت این کامیون ها حدود 2 میلیارد یا 5/2 میلیارد تومان تمام می شود.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشورخاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی امکان خروج ارز از کشور وجود ندارد تا زمانی که وارد کننده و سرمایه گذار با منشأ صادراتی وجود نداشته باشد نمی توان به واردات این کامیون ها امیدوار بود.

سلامی با اشاره به تاثیر واردات کامیون های اروپایی بر بازار خودروهای سنگین گفت: متاسفانه قیمت کامیون افزایش بی رویه داشته و در حال حاضر حدود 5 میلیارد تومان است بنابراین واردات کامیون های کارکرده اروپایی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کاهش قیمت ها داشته باشد.

رییس کانون انجمن های صنفی حمل کالای کشوردر پایان ضمن ارائه راهکار کاهش قیمت کامیون در بازار اظهار داشت: واردات کامیون های اروپایی باید توسط مصرف کننده و با تسهیل شرایط صورت بگیرد تا امکان دلالی در بازار به صفر برسد. همچنین افزایش تولید توسط تولید کنندگان داخلی موجب کاهش قیمت ها می شود اما متاسفانه علی رغم قراردادهایی که با شرکت های داخلی منعقد شده شاهد عدم نوسازی ناوگان هستیم.

 

خروج از نسخه موبایل